To the Zoo: Blijdorp

Begin dit jaar wordt er altijd gevraagd of je goede voornemens hebt. Die heb ik niet echt, maar ik heb wel een lijstje met plannen die ik dit jaar wil uitvoeren. Één van die plannen is het bezoeken van alle grote dierentuinen in Nederland, samen met Vince. Vorige week gingen we naar Blijdorp. 



Het was weer een prachtige dag! We waren er al heel vroeg, om tien voor negen stonden we voor het hek. Het was nog dicht, maar lang hoefden we niet te wachten want om negen uur ging het hek open en konden we naar binnen. Niet veel later liepen we de Ocean binnen. Daar waren net de ramen gelapt en het was er heel rustig. Niet zo gek natuurlijk, om even over negenen. Maar normaal lopen daar allemaal gillende kinderen rond, heel irritant. Nu konden we op ons gemakje en in alle rust rondkijken. 

Ook in de rest van het park was het heel rustig. Pas toen we weer richting uitgang gingen werd het drukker. Bij de giraffen werd het heel druk. Er waren twee kleintjes geboren! Ééntje was van 9 oktober, de ander van 23 oktober, dus ze waren echt nog heel klein! Heel erg leuk. 

Voor we weg gingen aten we nog wat in het restaurant, het was lunchtijd. Daarna hadden we alles gezien en besloten we nog even Rotterdam in te gaan. Ik wilde namelijk de mini Olli, maar die verkopen ze niet in Blijdorp zelf. Daarvoor moet je naar een boekenwinkel, maar welke, dat is de vraag. In Rotterdam zelf konden we de mini Olli niet vinden, dus ik ging zonder Olli naar huis. Heel erg jammer, maar ik ga 'm ooit nog wel vinden!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten