To the Zoo: Ouwehands Dierenpark Rhenen

Aan het begin van het nieuwe jaar wordt er altijd gevraagd of je goede voornemens hebt. Die heb ik niet echt, maar ik heb wel een lijstje met plannen die ik dit jaar wil uitvoeren. Één van die plannen is het bezoeken van alle grote dierentuinen in Nederland, samen met Vince. Na Artis was nu Ouwehands Dierenpark in Rhenen aan de beurt. 


Ik was nu samen met mijn moeder en met Vince. We waren er al vroeg, om 10:10 uur liepen we het park binnen. Het was dus net open en nog heerlijk rustig. Alle dieren waren denk ik ook pas net buiten, dus ze waren super goed te zien. 

We kwamen eerst langs de giraffen, waar een kleintje van een maand oud stond. Zo schattig! Tegenover het verblijf van de giraffen was het verblijf van de tijger. Hij was lekker zijn poten aan het strekken dus konden we hem goed bewonderen. Verderop was het verblijf van de leeuwen; witte leeuwen! Ook hier waren twee jongen, van een jaar oud. Verder is er een prachtig, nieuw en groot gorilla verblijf, zijn er orang-oetangs, witte tijgers, rode panda's, ijsberen en natuurlijk olifanten! De 'echte'; Afrikaanse olifanten. Wat ik zo speciaal vind aan Ouwehands Dierenpark is dat ze een gigantisch berenbos hebben waar ze mishandelde beren opvangen. Helaas werd het nu grondig opgeknapt en konden we er niet doorheen, maar normaal is dit echt prachtig! En ook zo'n mooi doel!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten