To the Zoo: Artis

Begin dit jaar wordt er altijd gevraagd of je goede voornemens hebt. Die heb ik niet echt, maar ik heb wel een lijstje met plannen die ik dit jaar wil uitvoeren. Één van die plannen is het bezoeken van alle grote dierentuinen in Nederland, samen met Vince. Afgelopen donderdag zijn we begonnen in Artis. 


Het was een prachtige dag, veel beter dan het weer op dit moment. We konden ons geen betere dag wensen, wat een heerlijk weertje! De dieren genoten hier ook van, velen lagen heerlijk lui in de zon. 

We hebben heerlijk rondgelopen, wat gegeten op het terras in de zon en veel foto's gemaakt. We hebben geluisterd naar de uitleg van de verzorger bij de olifanten. 's Middags zagen we hoe de zeeleeuwen getraind worden. Wist je dat ze geleerd wordt om een mobiele telefoon uit het water te vissen? Er valt kennelijk nogal eens een telefoon in het water. De zeeleeuwen zijn geleerd om ze op te duiken en naar de kant te brengen. Super slim! 

Hieronder foto's van onze dag in Artis.







2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, Artis! Ben ik als kleine jongen ook heel vaak geweest. Met Opa en Oma en met de lagere school. Dat was een feest! Schoolreis naar Artis! Heb je geen foto's van die zeeleeuwen training? Lijkt me grappig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee we waren wat laat bij de zeeleeuwen training. Daardoor stonden we een beetje achteraan en waren ze al bijna klaar. Maar het was wel echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen